سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 5270

  بازدید امروز : 1

  بازدید دیروز : 0

دعوت از استاد پناهیان برای ریاست جمهوری

 
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشمها به صاحبانش دروغمی گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: پناهیان ::: دوشنبه 91/10/11::: ساعت 2:41 عصر

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پناهیان گفت: نظام دیکتاتوری برای مدیریت جهان جواب نداده است، هر جنایتی که در جهان می‌شود ناشی از نظام دموکراسی است و این فقط نظام ولایی است که می‌تواند جهان را نجات بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه امروز هشتم دی‌ماه در مراسم بزرگداشت حماسه 9دی درمسجد ارک تهران با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) بارها از زمینه‌ساز بودن انقلاب اسلامی برای ظهور امام‌عصر(عج) سخن گفته‌اند ابراز داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان تبیین و تصریح کرده‌اند که تکلیف اصلی این انقلاب زمینه‌سازی برای ظهور است به‌طوری‌که در الزام‌الناصب و کتب دیگر شیعه و سنی روایت داریم که فرمودند مردمی از مشرق قیام می‌کنند و برای سلطنت حضرت مهدی(عج) زمینه‌ساز هستند.  وی با بیان این‌که خدا ولایت‌مداران دوران غیبت امام‌عصر(عج) را بسیار نصرت می‌کند گفت: ولایت‌مداری در دوران غیبت جز از طریق تمسک به ولایت نائب ایشان ممکن نیست.

این واعظ برجسته عنوان داشت: امام‌عصر(عج) در یکی از توقیعات خود در کتاب احتجاج طبرسی می‌فرمایند اگر شیعیانی که خدا در طاعت خودش آنها را موفق می‌کند، قلبا برای وفای به عهدی که با ما دارند جمع شوند، مژده ملاقات ما به ‌تأخیر نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این مطلب تصریح کرد: این که امام‌عصر(عج) فرمودند «جمع شوند» یعنی جمهوری و فلسفه جمهوری اسلامی وفای به‌عهد برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) است و این مسئله را در تعابیر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید بهشتی فراوان می‌بینیم.

وی نجات عالم از دست استکبار در سوریه، بحرین و نقاط دیگر را منوط به پیروزی قوم زمینه‌ساز ظهور که در روایات از آن یادشده دانست و ابراز داشت: این قوم زمینه‌ساز کارشان استقرار نظام ولایی است و فلسفه تحلیل همه مسائل چیزی جدای از انقلاب اسلامی نیست.

این استاد حوزه با اشاره به این‌که ما انقلاب کردیم و نظام ولایی تشکیل دادیم تا ولایت را به جهان معرفی و برای ظهور امام‌عصر(عج) زمینه‌سازی کنیم و ایشان با ظهورشان عدالت را برقرار کنند تصریح کرد: قبل از اجرای عدالت، این ولایت حضرت مهدی(عج) است که در عالم مستقر می‌شود و به‌برکت ولایت ایشان، نعمت، امنیت، برکت، عقلانیت و عدالت در جامعه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: مسئله ظهور فقط نابودی ظلم نیست بلکه ظلم از راه استقرار ولایت برطرف می‌شود. وی نپذیرفتن ولایت را دلیل افول جوامع بشری دانست و گفت: بسیاری از جوامع بودند که رشد کرده اما بعد افول کردند زیرا هر خوبی بدون ولایت استمرار ندارد. این واعظ برجسته با ابراز تأسف از کسانی که مضامین مطرح شده در هیئات مذهبی را عقلانی نمی‌دانند اظهار داشت: این‌که در هیئت‌ها از خدا می‌خواهیم دنیا و آخرت ما را با امام حسین(ع) آباد کند، فلسفه بزرگی دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که امام خمینی(ره) فرمودند «من تا ابد پانزده خرداد را عزای عمومی اعلام می‌کنم» عنوان داشت: قیام پانزده خرداد به‌خاطر اصل ولایت بود و به حاشیه‌های سیاسی و اجتماعی نرفت و همچنین باید گفت تحلیل اصلی حوادثی که در طول پنجاه سال از پانزده خرداد 1342 تا امروز رخ داده ولایت است.

وی بیان داشت: وقتی انقلاب با رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد همه گروه‌ها گفته بودند نمی‌شود شاه را سرنگون کرد اما دیدند که این انقلاب با ولایت به پیروزی رسید.

این واعظ برجسته با تأکید بر این‌که شهیدان باخون خود به ما تبعبیت از ولایت فقیه را آموختند اظهار داشت: برطبق آماری که گرفته شده است در هریک از وصیت‌نامه‌های شهدا به‌طور متوسط چهار بار نام امام حسین(ع) و چهار بار تبعیت از ولایت فقیه آمده است.

حجت‌الاسلام پناهیان دشمنان ولایت را بدبخت‌ترین موجودات عالم خواند و با بیان این‌که هر کس تا روز ظهور به نفع ولایت حرف بزند و خلافش عمل کند، باز هم به‌نفع ولایت تمام می‌‌شود تصریح کرد: حماسه 9دی با تشییع جنازه شهید بهشتی که در آن برخی از مردم از اشتباهات خود عذرخواهی کردند متفاوت است زیرا در 9دی مردم همه چیز را فهمیده بودند اما صبرشان تمام شده بود یعنی این روز، تجلی‌گاه است نه روز اصلاح مردم.

وی عنوان داشت: وقتی در دوران اصلاحات رهبر معظم انقلاب به اصفهان سفر کردند، خبرنگار آلمانی که تجمع مردم در میدان امام خمینی(ره) اصفهان را دیده بود، در گزارش خود خطاب به سران اروپا گفت شما چطور با شعارهای اصلاح‌طلبان ایران به تضعیف ولایت فقیه دل‌خوش کرده‌اید؟ این‌که من می‌بینم مسیح بن مریم ظهور کرده است.

این واعظ برجسته با اشاره به این‌که فتنه‌گران به بیچارگی رسیده بودند که حرفشان را با تقلب در انتخابات زدند گفت: فتنه‌گران جرأت نداشتند حرف خود را صریح بگویند و برای این کار از اراذل و اوباش و گروه‌های محارب نظام استفاده کردند.

وی با تأکید بر این‌که تا روز ظهور جایگاه ولایت هر روز تثبیت و ولایت‌گریزان رسوا می‌شوند و عنوان داشت: ائمه هدی(ع) تصریح فرمودند که منافقین شیعه تا قبل از ظهور باید رسوا بشوند و همچنین فرمودند از فتنه‌های آخرالزمان بدتان نیاید زیرا منافقین را از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام پناهیان ولایت‌مداری را دارای سه بعد عاطفی، اعتقادی و عقلانی عنوان کرد و گفت: مردم رهبر معظم انقلاب را بسیار دوست دارند و محبت‌شان هم ریشه دارد و این بعد عاطفی ولایت‌مداری است.

این واعظ برجسته ابراز داشت: ولایت‌مداری ریشه در اعتقادات مردم دارد و معلم‌شان امام خمینی(ره) است که فیلسوف متأله و فقیه و اسلام‌شناس همه جانبه بودند.

وی با اشاره به بعد عقلانی ولایت‌مداری بیان داشت: نظام دیکتاتوری برای مدیریت جهان جواب نداده است و هر جنایتی که در جهان می‌شود، ناشی از نظام دموکراسی است و این فقط نظام ولایی است که می‌تواند جهان را نجات بدهد.