سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 5274

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 2

دعوت از استاد پناهیان برای ریاست جمهوری

 
خدا بر عهده نادانان ننهاد که دانش آموزند تا بر عهده دانایان نهاد که بدانان بیاموزند . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: پناهیان ::: دوشنبه 91/10/11::: ساعت 1:59 عصر

 

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پناهیان ریشه عظمت و شکوه حماسه نهم دی را ولایت‌مداری مردم دانست و گفت: ما جریان‌های ولایت گریز دیگر در راه خواهیم داشت که به‌مرور خودشان را نشان داده و یا ممکن است کسانی دچار آفت ولایت گریزی بشوند که آنها هم با وقایعی شبیه فتنه 88 با هزینه‌های کمتر یا بیشتر رسوا و حذف خواهند شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر این‌که شکوه و عظمت حماسه نهم دی را باید در ولایت‌مداری مردم جستجو کرد گفت: هر وقت ولایت‌مداری دریک جامعه تجلی پیداکند، بزرگ‌ترین تحولات اجتماعی را درپی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که اتفاقات بعد از ظهور و عالم‌گیر بودن حاکمیت و حکومت حضرت مهدی(عج) هم چیزی جز تجلی ولایت‌مداری گروه کثیری از مردمان مؤمن نیست ابراز داشت: اگر کسی ولایت‌مدار باشد،‌ خدا و ولایت در قلبش امر مهم و باشکوهی خواهد بود و می‌تواند عظمت ولایت‌مداری را تجربه کند.

حجت‌الاسلام پناهیان پناهیان تصریح کرد: اگر انسان‌ها ولایت‌مداری عظیم در قلبشان را درکنار همدیگر به‌نمایش بگذارند، بزرگ‌ترین شکوه اجتماعی پدید می‌آید بنابراین عظمت حماسه نهم دی را باید در ولایت‌مداری جستجو کرد.

این واعظ برجسته داستان فتنه را شبیه احزاب دانست و بیان داشت: شاید اصحاب فتنه و کسانی که اطراف فتنه بودند، هرکدامشان خود را کسی می‌دانستند و شاید فکر می‌کردند اگر باهم جمع بشوند، کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند اما وقتی جمع شدند، جریان‌های مختلفی که وجه اشتراکشان ولایت‌گریزی و ولایت‌ستیزی بود بسیار کوچک شده و تأثیر چندانی نتوانستند باقی بگذارند و مردم باسهولت باحرکت‌هایی مثل نهم دی از کنار آنها عبور کردند.

وی اظهار داشت: اگر پشت سر فتنه غرب‌زدگی، جاه‌طلبی، دنیازدگی و یا هر انگیزه دیگری وجود داشت، اما همه آنها با همه اختلافاتی که داشتند، در ولایت‌گریزی و ولایت‌ستیزی با هم مشترک و متحد بودند.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: اصحاب فتنه می‌خواستند ولایت را که رکن اصلی نظام ولایی است تضعیف کنند تا هرکدام بتوانند به مطامع‌شان برسند و اگر می‌توانستند واقعا تضعیف کنند، کشور و جامعه ما را تکه‌پاره کرده بودند.

این واعظ برجسته با اشاره به این‌که قرآن کریم به پیامبر(ص) می‌فرماید کافران را متحد فرض نکن این‌ها دربین خودشان اختلافات زیادی دارند عنوان داشت: اتحاد کافران هم برایشان مؤثر نشد و نجات‌شان نداد و وقتی متحد شدند جمعشان کوچک و از بین رفتنشان آسان‌تر شد.

وی عاقبت فتنه را مساوی با عاقبت هر جریان ولایت‌گریز دیگر عنوان کرد و بیان داشت: ما جریان‌های ولایت گریز دیگر در راه خواهیم داشت که به‌مرور خودشان را نشان می‌دهند و یا ممکن است به ‌مرور دچار آفت ولایت‌گریزی بشوند که آنها هم با وقایعی شبیه فتنه 88 با هزینه‌های کمتر یا بیشتر رسوا و حذف خواهند شد.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه این مطلب با بیان این‌که هرجریانی ولایت‌گریز شود، دچار این مشکل خواهد شد ابراز داشت: نقایص دیگر غیر از ولایت‌گریزی قابل برطرف شدن است و انسان و جامعه در تکامل خود می‌توانند آنها را برطرف کنند اما وقتی مشکل به ولایت گریزی و ولایت ستیزی رسید، خط‌ قرمزی است که معلوم می‌شود این مشکل اثر خود را گذاشته است و مانند بیمار سرطانی صعب‌العلاج و یا غیرقابل درمان است و از این‌جا به بعد ریزش‌ها شروع می‌شود.

این واعظ برجسته بیان داشت: فتنه‌هایی در آینده داریم که هم ولایت‌گریزانی هستند که آن را پنهان کرده‌اند و اگر فرصت پیدا کنند آن را بیرون می‌ریزند و این موجبات فتنه‌های جدید را فراهم می‌کند و هم برخی از ولایت‌مداران ممکن است تا ابد این‌طور باقی نمانند البته ما دعا می‌کنیم که همه ولایت‌گریزان به ولایت‌مداری برگردند و کسی هم دچار ولایت‌گریزی نشود اما طبیعت غربال‌گری آخرالزمان چیزی غیر از این نیست.